Ok dah beli baju kurung baru


Ahaha tak beli Zalora yang tengok bagai nak rak tuari. Tak pasti saiz apa nak dibeli. Biasanya pakai M, tapi bila tengok2 saiz aku dalam tu S. Eh risssau pulak karang dah beli tak muat. Lagi pula baju kebaya memang dah lama tak pakai. Baik fitting dulu baru beli. Lain kalilah.
Beli baju kurung berpesak kain susun (merah), satu lagi potongan moden kain A-line. Cantik tak over, kalau tidak apabila dipakai ke sekolah nampak terlalu cantik tak kena dengan suasana. Takpelah nak beli yang cantik2pun simpan dalam almari je le jawabnya, bukan ada suasanapun nak dipakai selalu macam dulu. Nak cari corak geometri sekarang susahlah. Semua corak bunga berkaki, bosan dah pakai. Aku jenis pakai sampai lunyai, jadi baju sama je lah aku pakai dalam setahun. Kadang selang sehari je aku pakai baju yang sama. Kan dah kering di ampaian, lagipun tak renyuk sangat ah sarung je lah malas nak fikir, banyak lagi hal lain yang aku perlu perah otak. Jadi fabrik baju baru ni sesuailah untuk aku sebab tak payah2 nak digosok. Baju anak aku gosok, tapi sampai ke baju sendiri dah helaian ke-20 untuk digosok, mandom lak rasa, malas nak gosok. Harap tak panas sangatlah apabila dipakai.
Baju pesak RM40, baju moden RM60, jadilah untuk dipakai setahun. Baju yang tahun lepas tu bolehlah kita lego. Dalam 2-3 tahun ni aku dah tak simpan baju lama. Jimatlah ruang dan tak semak mata orang menengok. Lagipun baju tak mahal bolehla beli yang baru lepas setahun. Kalau tak beli barang yang kita suka, duit tu dipakai juga, tapi ke lain, jimatpun untuk apa, sayang nak belanjapun kalau aku mati nanti duit tu pun tak ikut masuk kubur, ha pandai2la labu πŸ˜…πŸ˜