Nasional


Sepatutnya takut kalau-kalau bangunan yang sedang terbakar itu runtuh. Kalau pada masa itu baru hendak bertempiaran lari memanglah tak sempat. Ini tidak selamba rakam video dan menyusahkan kerja pasukan penyelamat. Telefon dah pintar, tetapi manusia pula yang semakin dungu.

Kalau belikan anak baju sekolah, setahun tak payah fikir dah. Kalau anak 2 orang, dapat RM300, sepatutnya ketepikanlah juga untuk beli keperluan sekolah mereka. Ini siap ada yang menayang makan mewah lepas dapat duit bantuan, tapi anak-anak tetap berkasut koyak ke sekolah.

Dalam banyak-banyak Menteri KPM, rasanya inilah pertama kali langkah terbaik untuk guru-guru. Tahniah YB. Harap tak ada lagilah pertandingan mengarut seperti yang disenaraikan dalam kenyataan media tersebut. Niat asal pertandingan adalah meningkatkan kesedaran, tapi lama-kelamaan jadi wajib disertai. Macam sekolah kami, nak masuk pertandingan tandas tercantik macam mana, memang tandas dah buruk (sekolah 100 tahun, tandas pun di bangunan yang dah lebih 20 tahun). GB sebelum2 ni pernah suruh letak bunga2 lagi, tapi letaklah banyak manapun bunga, tetap tak nampak cantik. Bau pun, tau2 je lah tandas lama macam mana. Kausental, cuci berapa kalipun terserlah bau ketandasannya 🤣🤣