Cuci mata tengok baju raya

Buka2 emel pagi ni, jumpa iklan baju raya Zalora. Makcik ternganga 🤩🤩🤩 (cari emoji nganga @ jaw drop tak jumpa plak)
Cantiknya corak-corak ni semua. Tengok-tengok iklan kain tak terfikir nak buat baju-baju macam ni.

MASLEA Zalora Raya 2021

Tapi tu lah kalau nak design sendiripun, takde tukang jahit fesyen yang boleh diminta menjahitkan. Mereka masing-masing dah ada pelanggan tetap dan selalunya akan tolak kalau aku nak join😭😭 Ada satu tukang jahit tu, kalau aku hantar kat dia, janjinya dua bulan, masuk bulan keempat baru siap, itupun kena cakap nak pakai urgent. Jahitannya tak memuaskan pula, mungkin sebab bila cakap urgent nak pakai barubterkocoh-kacah jahitkan. Aku tengok dia jahit baju orang lain yang aku kenal oke je. Mungkin beginilah cara halus tolak pelanggan😅😅 Takpelah, dah tak hantar lagi baju kat dia. Sebenarnya, saiz aku tak susahpun nak cari yang dah siap di pasaran.

Skodeng harga, really not my price range. Bukan nak pakai raya sangat, lebih nak pakai pergi kerja. Biasanya aku tunggu sampai lepas raya untuk dapatkan diskaun penghabisan stok. Harga begini boleh turun sampai 60%, cuma mungkin tinggal sepasang, dua dan saizpun yang paling kecil😅😅 Nasiblah kalau ada saiz dan berkenan di mata, bolehlah beli. Kalau tak adapun, tak apalah.