Ada Juga Yang Guna

 

Minggu lepas sempat buat kuiz TMK tahun 5 untuk modul rangkaian. Sebenarnya, pagi tu baru mula buat, kemudian dilancarkan pada lebih kurang pukul 11 pagi. Soalannya pun mudah-mudah, aras 1 saja, tak banyak aras 3. Jadilah, supaya murid-murid baca balik. Saya pun pesan boleh buka buku teks untuk rujuk kalau tak tahu jawapan.



 Ada juga yang jawab. Ini public copy. Untuk kelas sendiri, saya tak paparkan jawapan kepada murid. Sasaran pembelajaran pada hari itu ialah kalau jawapan mereka salah, mereka kena pilih jawapan lain yang betul, dengan itu pasti mereka kena baca. Saya pesan kepada murid buatlah sehingga mendapat markah terbaik. Kemudian, saya anugerahi mereka dengan sijil pencapaian jika dapat minimum 35 mata.

OKbagi yang nak guna kuiz di atas, jemput akses dari laman blog TMK saya.


Tahun depan, dah tak ada lagi matapelajaran TMK ni. Komponen RBT pula lebih kepada pengaturcaraan. Ibaratnya tahun depan ni, habis je tahun 5 anak murid kau dah boleh programming. Gil******