bungkus-bungkus, sedekah ...

sebenarnya semalam dah keluarkan banyak baju lama yang masih boleh dipakai tapi dah tak pakai. boleh dermakan di mana-mana tong kitar semula untuk kebajikan Tesco. semalam bawa dalam kotak besar, tapi tak muat nak masukkan kotak, kena bungkus kecik-kecik. jadi hari ni dah tahulah saiz yang sesuai nak masukkan melalui mulut tong tu. tu lah ada satu comforter (selimut tebal) dah lama tak pakai sebab sarungnya dah koyak sikit (mungkin sebab terlalu banyak sabun digunakan masa membasuh) dan tak tahu nak beli baru kat mana dan tak tahu nak jahit sendiri. rasanya koyak kecil macam tu boleh dijahit sendiri tapi biasalah malas macam **** selalunya 😬😬 dah lama simpan dalam kotak baju buruk kat rumah tu, sedekahlah sebab comforter tu tak bermasalah, cuma togel je lah tak bersarung πŸ˜…πŸ˜… bungkus kecik-kecik siap-siap.
inilah dia tong kitar semula untuk tujuan amal Tesco. nak dermakan barang lama tapi masih boleh digunakan, bukan masukkan baju yang dah rosak dan  boleh dibuang pula. pergilah tengok kat rumah tu kalau-kalau ada baju, kasut, beg, alas tilam, bantal dan mainan kanak-kanak yang tidak digunakan lagi tapi masih boleh digunakan.
yang ini tidak didermakan. sekadar mengenang zaman remaja yang dah berlalu di mana sewenang-wenangnya membelanjakan wang tanpa mengira esok makan ke tidak πŸ˜ͺπŸ˜’ silly but true. zaman itu sudah berlalu dan tidak lagi ditinjau-tinjau sepertimana barang-barang dalam kotak ini yang rasanya dah lebih 10 tahun tak dilihat. aku letak baik-baik tepi tong sampah kot ada yang terbuka dan berkenan, tapi tak tahulah siapa yang bercitarasa macam aku. Kalau dibuang pun tak kisahlah. tiada siapa kisahkan lagi. biarlah, tidak memyusahkan orang lain dalam rumah ini lagi. minggu depan akan buang lagi 1-2 kotak barang peribadi yang dah lama sangat tak dijengah. kalau tumbuh cendawan boleh juga dijual, tapi apakan daya hanya mengumpul habuk. silly but true (aku melawak niπŸ˜›πŸ˜›)
πŸ™ˆπŸ™ˆ