Kalaulah dapat menghadap murid one to one

Ok, tau tak apa aku nak tunjuk kat sini?
Ni kerja rumah anak aku darjah 1 bawa balik. Dus, lupa nak snap gambar tulisan dia yang aebelum aku ajar yang tak boleh dibaca langsung apa dia tulis. Anak aku macam jenis murid yang cikgu kena duduk sebelah beri tunjuk ajar satu persatu.
Yang bahagian atas tu tadi dia tulis masa dalam bilik darjah. Secara seriusnya, sukar dibaca. Yang dia tulis di bahagian bawah selepasnya lagilah tak boleh baca langsung. Cikgu kelas ada bekalkan gambar kerja rumah ni dalam whatsapp, jadi bolehlah suruh padam dan betulkan kerja tu supaya boleh dibaca. Dan aku tunjukkan kerja tu sebagaimana aku selalu tunjukkan kerja kepadanya, satu persatu, perlahan-lahan dan precisely how I want the work to be presented.
Kat sini apa yang aku nak cakap ialah, ada murid tak boleh kita suruh tengok depan dan salin macam tu saja. Kita kena arahkan satu persatu. Ada juga jenis murid yang kena cikgu duduk sebelah ajar baru dia dapat. Sekarang kelas anak aku kawan2 dia sekali dengan dia ada 45 orang, jadi bagaimana cikgu nak hadap seorang demi seorang untuk memberikan mereka coaching berkualiti? Macam tadi dalam 15 minit juga aku hadap kerja tu, kalau darab 45 murid macam mana? Ada tak Dr. Maszelee dan bijak pandai dalam KPM fikirkan bilangan murid yang sebegini tinggi, bagaimana cara mereka nak dapat ilmu yang cikgu nak ajarkan pada hari itu?
Jadi sebelum Dr. Maszelee teruskan apa-apa agenda lain, fikirkan bagaimana nak tangani bilangan murid yang aemakin ramai dalam satu kelas, dan fikir segeralah ya. Terima kasih.