air sejuk

hari ni rasa semacam. kepala ni dari semalam lagi ada berdenyut sikit. balik kerja tak bermaya, mood lagi tak baik, aku pekik2 kat anak lepas tu aku tido kejap kat sofa. bangun tido kepala berdenyut lagi cuma takdelah denyut kuat, sikit2 aje tapi teruskanlah juga angkat baju yg dijemur dan masak. habis masak tengom rumah sepah. panggil anak kemas tak dikemas2, ye ngamuk lagi aku pekik macam tak hengat. aku kutip2 mainan diorang  terus simpan kat bilik atas. jd sekarang tiada mainan sudah di tingkat bawah. dah makan pun denyut2 lagi kepala aku. bawa mandi air sejuk lepas tidur terus. sambil bangun bagi susu anak pun boleh rasa denyut2 lagi. bangun tidur pun rasa denyut2 lagi. sebelum masak sarapan aku telan pcm 500mg sebiji. siap makan aku tidur balik pukul 9 lebih pagi tadi, dekat pukul 10 aku bangun tapi kepala berdenyut lagi. tidur pun depan tv xdelah terlelap sangat. aku pun bancuhlah susu uht lebihan makan bijirin sarapan 2 hari lepas dengan kopi lepas tu pergi mandi, lepas tu macam ada rasa dah ok, tapi kejap aje. masa dalam kereta keluar tadi dia denyut balik. sampailah ke rumah, agak menderitakan juga denyut ni walaupun sikit2 tapi tak berhenti. aku nak menengok pun rasa terseksa mata  aku, tak berapa nampak dan pakai cermin mata pun sakit aku kena buka cermin mata. maka dah sampai lepas balik dr berjalan tadi aku pun tekad nak minum air lebih. aku minum air sejuk dalam peti ais, chilled water. setengah jam sekali aku pergi minum, dah kuranglah denyut2 tadi, hampir takde dah. adakah ini tanda dehydration? atau tanda heat stroke? minggu ni aku agak tertekan dengan kerja. semalam pula macam2 hal nak settle untuk program sekolah pada hari ahad. antara rumah dan kerja, akhirnya diri sendiri yang paling tertinggal. tak makan sebab nak buat kerja, tak makan sebab nak bagi anak makan dulu. entahlah aku merungut ke? pandai2lah tafsirkan.
Jadi moral cerita pada hari ini ialah minumlah air (sejuk) dalam cuaca yang serba panas ini.