Macam ni lah PM Najib bantu kita (mesti baca!!!)

1:37 pm

Kisah benar...Dah lebih 20 tahun Abu ( bukan nama glamer ) tidak pulang ke rumah ayahnya setelah dia dihalau kerana mau pergi ke KL untuk mencari kerja.

Ayahnya tidak suka dia bekerja d KL. Bahkan ayahnya menyatakan dia tidak akan menemukan kebahagian di sana. Abu tak peduli, dia nekad meninggalkan ayahnya. Sejak itu dia langsung tidak pulang ke kampung menemui ayahnya, dia ingin buktikan dia boleh berjaya di KL.

Terdetik hatinya utk pulang bila dia rasakan dia sudah berjaya dalam kehidupannya. Dia kini sudah beristeri dan dikurniai seorang anak. Dia sudah mampu memiliki sebuah Honda Accord.

Sampai di kampungnya dia terkejut dengan perubahan yang dilihatnya sehingga dia lupa jalan ke rumahnya. Deretan rumah-rumah kayu yang dahulunya di pinggir jalan sudah tiada lagi, semuanya digantikan dengan rumah-rumah batu yang besar.

Abu melihat sekitar, dia sudah tidak lagi dapat mengingat jalan ke rumah ayahnya.

Dia berhenti di sebuah restoran. Abu mendekati seorang pakcik yang sedang berjalan menuju keretanya dan bertanya, "Pak cik di mana rumah pak Mat tukang?"

"Eh, kamu ni Abu anak Pak Mat tukang, ye?"

Abu mengangguk,

"Ayah kau dah pindah duduk banglow di jalan depan ni...dia dah lama xtak duduk sini....dia sekarang dah pakai bmw 7 series..."

Terlopong Abu mendengar penjelasan pakcik tu

"Pakcik....bagaimana ayah saya boleh jadi mcm tu? " Abu bertanya hairan.

"Tu lah kamu tak sabar, orang kampung semua dah senang lenang, ada banglow, kereta mewah...ayah kau tu baru balik dari melancong di Hawaii.."

Abu tak sabar nak tahu apa yang telah mengubah kehidupan di kampungnya " Apa yang mengubah semua ni, pakcik?" Pakcik tersebut hanya tersenyum tak menjawab.

Setelah puas bertanya orang kampung, akhirnya Abu berjaya jumpa rumah ayahnya. Sungguh terkejut Abu, bila melihat rumah ayahnya yg tersergam mewah serta deretan kereta mewah import dari Jepun dan Barat.

Dengan perasaan malu, Abu memberi salam dan dijawab oleh ayahnya. Bertambah terkejut Abu bila lihat ayahnya yang nampak muda dan bergaya. Abu memperkenalkan dirinya serta bermulalah drama antara Abu dan ayahnya. Pendekkan cerita mereka berpelukan dan melepaskan rindu, Abu menangis dan mengaku, menyesal kerana tidak mendengar nasihat ayahnya.

Dengan perasaan malu dan ingin tahu Abu bertanya ayahnya apakah yang membuatkan ayahnya dan seluruh penduduk kampung jadi kaya raya ? Adakah ada emas ditanah2 mereka ? Adakah jumpa minyak atau tanah mereka dibeli kerajaan untuk dibuat airport , MRT atau sebagainya ?

Ayahnya hanya tersenyum dan menjawab dengan satu ayat je

"BR1M"

Barulah Abu tau, rupanya penduduk kampung dan ayahnya kaya raya setelah mendapat bantuan Brim.

Begitulah kisahnya.

😆😆 Kihkihkihkihki... Hehehe. Hehe

JANGAN MARAH YER 😆😆

( copy paste je...)

You Might Also Like

0 says