melayu memang hidup, yg mampos nko le ali oooi...

4:28 pm

maaf, aku memang jenis menyumpah. hahaha ... wau!
Insiden Low Yat yang menakutkan aku. Sekarang ni bukan boleh, sedikit saja silap diangkat jadi isu perkauman. Ada pihak suka menggembar-gemburkan isu sebagai perkauman bila melibatkan bangsa-bangsa berlainan, khususnya jika melayu lah yang terlibat. Kadang nak tunjuk orang bangsa xxx tu bodoh, kadang nak tunjuk macam orang bangsa zzz tu jahat, dan sebagainyalah. Motif menjadikan isu perkauman sebagai over sensitive dan mengabui isu lain. Bila terbit cerita pergaduhan di Low Yat, kita tak cerita lagi pasal PM Najib ada berjuta-juta ringgit dalam akaun simpanan dia, kita lupa jap cerita 1MDB tipu kiri tipu kanan, dan kita dah terbasi berita Pn. Rosmah isteri PM ada dua juta ringgit dalam akaun dia. Mutakhir ini, memang aku percaya ini semua diversion. Samalah macam kebocoran kertas peperiksaan setahun yang lalu HANYALAH DIVERSION untuk mengalih perhatian rakyat dari isu yang sebenar-benar isu.
Tempat yang kita tahu banyak penipuan buat apa kita pergi, bukan mencari pasal ke namanya tu. Kalau kita kena tipu sekalipun, adakah tindakan 'melanggar' sedemikian suatu justifikasi? Maknanya lepas ni kalau aku ditipu oleh peniaga, bolehlah aku bawak geng pi langgar kedai yang aku tak puas hati tu? Macam tu?
Akhir kata, kita kata orang jahat, sebenarnya kita yg jahat. Aku jahat eh? haha... kan aku dah ngaku aku memang jenis penyumpah. hahaha... wau!

bagi diri saudara ali, disebabkan ini diversion, mungkin sekali saudara akan diselamatkan akibat tidak cukup bukti,  kesilapan semasa perbicaraan, atau yang lainnya. saudara glamer dan popular, dan tiada rekod jenayah dicatatkan barangkali. berbeza dengan nasib sesetengah rakyat biasa marhaen yang lainnya yang susah kerana betul2 terhimpit dengan hidup malah disusahkan lagi oleh pihak berkuasa.
selamat hari raya.
jangan ganggu ketenteraman awam dengan permainan mercun pada tengah malam buta waktu orang nak tido, macam gam*pang. nko nak main mercun start la pukul 6:00.

You Might Also Like

0 says